Вело излет до Рупите и Хераклея Синтика

Категория
Дати

След продължителният циклон и почти 2 седмици неспирни валежи, най-накрая времето се оправи и решихме да не губим свободен седмичен ден и да се разходим с колелата до Рупите, Хераклея Синтика и Петрич. Изходната точка решихме да е Кресна.

В Благоевград утрото на 20-ти Октомври беше мъгливо, срещата с още 2-ма приятели беше на гарата, за да хванем влака в 10 за Кресна. Влакът пристигна с леко закъснение, натоварихме набързо колелата в последният вагон и се отправихме на юг.

Кресна и Мело

В дефилето и вече в Кресна мъглата нямаше, очакваше ни хубав слънчев ден, перфектно време за каране на велосипед – нито студено, нито топло. В центъра на Кресна се прехвърлихме от западната страна на река Струма, от където започва и старият път минаващ през редица села, първото от които е Сливница.

Микрево

За първи път карахме по този път, оказа се че скоро е бил асфалтиран и чак до последното село по пътя Рибник имаше чисто нов асфалт – идеален терен за каране по шосе – нов път и малко автомобили.

С лежерно темпо се отправихме на юг по този път, като до село Микрево спирахме на 2 пъти, единият да заредим вода на една чешма, а другият да свалим малко излишни дрехи, че беше започнало да става топло.

рибена чорба

От Микрево до село Рибново, където този път свършва и се включва в главният път между Е79 и Петрич, карахме без спиране. Минахме през селата Драката, Струма и Лебница. В село Рибник спряхме за обедна почивка в местното кръчме, където приготвят вкусна рибена чорба.

рупите

След като хапнахме поехме в посока към Рупите. Отбивката не беше далече, но вече там трафикът е натоварен и не беше много приятно. След като отбихме към Рупите, първо посетихме храмът на света Петка и се разходихме из парка, където още се намира къщата, в която прекара последните си години пророчицата Ванга и един от горещите минерални извори.

Минерални извори на рупите

След това минахме и покрай минералните гьолове, където имаше не малко хора на плаж, а в поляните наоколо имаше паркирани над 10 каравани и кемпери.  До Хераклея Синтика продължихме по кратък черен път, но добре утъпкан. Там направихме по някоя снимка до оградата, не сме влизали навътре сред разкопките, не знам дали е позволено.

При Хераклея Синтика

Решихме да не се връщаме на пътя към Петрич от който дойдохме, ами през село Рупите и нов черен път достигнахме до ЖП моста над река Струмешница, до него имаше и пешеходен мост по който преминахме от южната страна на реката.

Паркът в Петрич

Последва кратко изкачване до село Митино, от където вече по асфалтов път се отправихме към Петрич, включихме се към пътя идващ от Марикостиново и Дрангово. Скоро бяхме вече в Петрич. До влакът имаше повече от час, така че се отправихме към новият парк, където бичихме айляка на хубавото време.