Зимна разходка до хижите Мечит и Вада

Дати

Уикенда на 22 и 23 Януари си направихме една приятна зимна разходка до хижа Мечит и хижа Вада. Маршрути напълно подходящи за начинаещи туристи.

Прогнозата беше за студено време, така че решихме да тръгнем по-късно от Благоевград и да подходим от Говедарци до хижа Мечит в следобедните часове. Колите оставихме малко преди началото на ски пистата (тя не работи от години), от двете страни на пътя има обособени места за паркиране. А ако за първи път идвате в района, да знаете че отбивката от главният път е в края на село Говедарци.

Пътеката към хижа Мечит

До хижа Мечит може да достигнете по пътя, зимно време до хижата се качват моторни шейни и джипове, така че почти винаги е утъпкано там. Другият вариант е по пряката пътека, която в случая беше също утъпкана, така че ние избрахме нея за изкачването до хижата.

Гледка от Пистата към Говедарци

От паркинга преди пистата, където се разделя пътеката от пътя до хижата се качихме за около час, час и малко без да си даваме зор. Въпреки следобедните часове беше много студено.

Пред хижа Мечит

Самата хижа Мечит беше доста добре отоплена. С много добри впечатления съм от тази хижа, чисто, топло и уютно. И в новата и в старата хижа има тоалетни с баня, като в банята имаше вряла вода. Останахме да пренощуваме в хижата, като вечерта си направихме скромна вечеринка с вкусни гозби и домашен алкохол.

Сутрешното слънце се показва над гората

На другият ден станахме по-късно, прогнозата беше за студено време и снеговалеж. Сутринта беше ледено студена и ясна, откри се гледка към околните върхове. Но това продължи за кратко, преди обед започна да се заоблачава, а към обед да вали сняг.

Старата хижа Мечит

Спуснахме се до колите по пътя, по-обиколно е но и по-полегато. Спускането ни отне толкова време, колкото изкачването по пряката пътека. Точно на паркинга при колите се засякохме с другата част от нашата група, които бяха дошли само за дневна разходка до хижа Мечит. Нашият план беше да се разходим до хижа Мальовица.

Цялата банда над Говедарци

Като видяхме какъв е трафикът от автомобили към ЦПШ Мальовица, на отбивката за хижа Вада променихме плана. Оставихме колите на отбивката и поехме пеш до хижа Вада. Върви се по път, по който също минават джипове до хижата, така че имаше утъпкани коловози в снега. А снеговалежът ту забавяше, ту ставаше много интензивен. До хижа Вада стигнахме за малко над час.

Групата пред хижа Вада

Хижа Вада е малка хижа с малка столова, но за наш късмет имаше свободна маса, така че седнахме и обядвахме на хижата. След обяда се снимахме и поехме обратно към колите, а от там и към Благоевград.