Вело разходка от Благоевград до Мурсалево покрай Струма

Категория
Дати

В последните дни Февруари времето беше чудесно за едно вело приключение, идеята беше да покараме по предимно черни пътища от Благоевград до село Мурсалево и да се приберем обратно покрай западният бряг на Струма.

Тъй като над Рилска река в самото и устие при Струма има само железопътен мост, то преминаването на реката става по някой от мостовете по-нагоре по нейното поречие. В конкретният случай ние преминахме по моста в село Пороминово.

Над Пороминово

А как стигнахме до там? Ами първо се изкачихме до село Дъбрава по асфалтовото шосе /има вариант и по черен път/ и преди кметството се отбихме вляво по черен път, който се спуска в дерето и излиза при отсрещната махала на селото, от там по черен път се достига до село Пороминово.

От селото поехме по асфалтовият път към село Бараково, когато достигнахме до пресичането на пътя между Бараково и Кочериново си продължихме направо в посока река Струма. Пътят вече е черен и последователно преминава под магистрала Струма и път E-79, квартал Левски /бившият Шарков Чифлик/ и покрай Рилската река излизаме на река Струма.

Шарков Чифлик

След това карането продължава на север докато се достигне мостът над река Струма между Мурсалево и Драгодан. Пътя върви покрай реката и Кочеринските гьолове, като пресича пресъхващата река Крашевица, която в този сезон се оказа пълноводна. Нямаше как да преминем през нея, така че се наложи да ползваме моста на автомагистралата и за целта прехвърлихме ограничителната мрежа, след това се върнахме на черният път покрай реката.

Покрай Струма

Достигнахме до моста над река Струма и преминахме от западната страна на нейното течение. Отбихме се в първото село от другата страна, което е Боровец с идеята на селският магазин да починем, хапнем и пием по бира. Магазинчето беше затворено, магазинерът беше отишъл да го ваксинират против корона вирус. За съжаление впоследствие човекът беше починал от усложнения причинени от вируса или ваксината.

Нагоре към Бучино

След село Боровец се преминава през селата Борован и Крумово. Там асфалтът и лесната част свършват. Тъй като покрай Струма е скалисто и няма пътеки в ниското, трябваше да се изкачим до село Бучино по черен път.  В горната част беше доста кално, но пък с много красиви гледки към Рила и Пирин.

От село Бучино вече към Благоевград има асфалтов път, като ние минахме през селата Българчево и Зелен дол. Друг вариант е да се мине през Бело Поле и Рилци.