Вазовата еко пътека и Лакатнишки скали

Водопад Бовска Скакля
Дати

24-ти Април 2021 година беше ден с много хубаво време, идеално за разходка по някоя еко пътека, а в този ден дори извървяхме 2 – Вазовата еко пътека и еко пътека Лакатнишки скали, като се насладихме на водопад Бовска Скакля и пещерата Темната дупка.

От Благоевград с коли достигнахме до гара Бов за около 2 часа и половина. Там е началото на еко пътеката. Вие се нагоре първоначално по тесен асфалтов път, след това си преминава в същинска горска пътека докато достигне долната част на водопад Бовска Скакля.

Долна част на водопада бовска скакля

Точно там може да се обърка човек. Надясно има стръмна пътека, която ще ви отведе до долната част на горното ниво на водопада. Еко пътеката е наляво,  минава покрай подножието на водопада и продължава по склона от другата страна на водопада.

Гледки към искърският пролом

Има изградени дървени перила, а от обзорните площадки се разкриват невероятни гледки по протежението на целият Искърски пролом. Ние се качихме до началото на село Заселе и се върнахме обратно надолу.

Водопад бовска скакля - горна част

Следващата ни цел беше да обядваме, хапнахме в заведението Пещерата – готвят вкусно и го препоръчвам. Точно до заведението има огромен карстов извор.

Заведението Пещерата до карстовият извор

От заведението нагоре тръгва пътека, която достига до паметника Септемврийци на върха на Лакатнишките скали. В ниската част има отбивка и за пещерата Темната дупка.

Вътре в пещерата има подводна река

Ние се отбихме първо към пещерата и влезнахме да я разгледаме, докато не достигнахме една подземна река. Личеше си че доста хора са минавали от там, терена е равен и утъпкан. Оказа се че даже има и водач, който може да наемете и да ви заведе до подземната река, същата която захранва карстовият извор.

Лакатнишки скали

След пещерата се отправихме нагоре по пътеката към върха на Лакатнишките скали. Видяхме и няколко катерачи на алпийската поляна, а след това и една двойка катерещи една от скалите.

Нашата група горе на скалите

След като достигнахме паметника Септемврийци се събрахме за обща снимка, след кратка почивка поехме надолу към колите и обратно към Благоевград.