Излет до връх Колош

Излет до връх Колош (1315м)
Дати

Връх Колош с височина от 1315 м. е най-високият връх в Колошкият дял на Конявска Планина. Характерни за тази част на планината са вековните дъбови гори и див божур.

За изкачването на връх Колош може да се подходи както от южната страна от село Голема Фуча, така и от северната страна от село Извор. Ние избрахме да подходим към върха от южната страна.

Видео от Прехода:

От село Голема Фуча има 2 маркирани маршрута до връх Колош. Единият е с червена маркировка и е с дължина около 3км, а другият е с жълта маркировка и дължина около 6км. Ние решихме да се качим по червената и да слезем по жълтата марка.

в Село Голема Фуча

Маршрутът по червената маркировка е по-стръмен, но по-панорамен – има повече открито пространства и се откриват впечатляващи гледки към околните долини и планините Рила и Витоша. Маркировката е нова, има и упътващи табели, много е лесно да се следва маршрута.

изглед към Рила

До връх Колош се качихме за час и педнадесет минути, при това с нормално темпо. Там на върха направихме кратка почивка, естествено да си направим по някоя снимка.

на връх Колош

За по-голямата почивка бяхме решили да я направим пред изоставената хижа Ведрица (Янковец). Тя се намира по пътеката с жълта маркировка на около 1км под върха. Около хижата има вековни дъбове, маси с пейки и чешма където човек може да се отдъхне на сянка.

хижа Ведрица, Янковец

Там пред хижата направихме по-голямата почивка, хапнахме по нещо за подкрепа и поехме надолу към село Голема Фуча. Ходи се по черен път, който на места беше кален и с големи коловози от тежките камиони, тъй като в района се извършва сеч.

вековен дъб

На около 500 метра от селото минахме покрай един изграден навес до който има впечатляващ вековен дъб, а в основите на самият дъб има каменен кръст също на няколко стотин години. Там също спряхме за кратка почивка и снимки, след което бързо се върнахме при колите и поехме обратно към дома.