Зимен Преход от хижа Скакавица до хижа Ловна

На хижа Ловна
Дати

Един приятен преход в по-ниските части на Рила планина – от Зелени Преслап се изкачва до хижа Скакавица, след това преход до хижа Ловна, минаване покрай хижа Пионерска и по пътя връщане към Зелени Преслап.

Този преход го направихме на 15-ти Януари. Колите ги оставихме на пътя при отбивката за Зелени Преслап. Преценихме че ще е трудно да ги качим до почивните станции, но пък и то до там са 10 минути пеш. Когато стигнахме почивните станции видяхме, че има качили се до там леки автомобили.

Мечката пред хижа Скакавица

Продължихме по черният път докато не достигнахме до пътеката, която се отбива вдясно и води към хижа Скакавица. Започна леко изкачване, което в един момент стана стръмно на серпентини, но сравнително кратко. След това изкачване наклона е приятен и хижата вече е съвсем близо. Отне ни малко над час да достигнем от колите до хижа Скакавица.

Малката хижа Скакавица

Оставихме раниците на хижата и отидохме да видим замръзналият водопад, до самият водопад не се качихме, а само до замръзналата рекичка, под Водопада, от където се отваряше гледка към него. Поседяхме колкото да направим по някоя снимка и се върнахме бързо на хижата.

Пейзажи над хижа Скакавица

След кратка почивка се отправихме по пътеката за хижа Ловна. Беше точно 12 по обед като тръгнахме. Пътеката към хижа Ловна е добре маркирана и ясно очертана. Дори зимата минават немалко хора по нея и има пъртина. До ски пистата няма как да се объркате.

Гледки преди пистата на Рилски Езера

Като достигнете ски пистата, трябва да е пресечете и да се спуснете малко надолу/ около 50-100 метра/ и след това да свиете в дясно и пак в дясно и леко нагоре. Зимата това е ски път. След като продължите още няколко стотин метра ще минете под лифта.

Красиви Шишарки

В един момент ски пътят прави остър завой вдясно и нагоре, а пътеката за Ловна е леко в ляво. Малко след тази отбивка се стига до по-открит участък, пътеката за Ловна свива рязко наляво и надолу. Има табела на едно дърво, но не е особено видима. От там до хижа Ловна е само спускане. На хижата стигнахме около 13:10. Т.е взехме разстоянието между Хижа Скакавица и хижа Ловна за малко над час. По табела се води около 2 часа, но и ние не правихме почивки.

Пред хижа Ловна

На хижа Ловна обядвахме и направихме по-голяма почивка, поляната пред хижата я огря слънце и беше много приятно безветрено. Даже не ни се тръгваше. Но трябваше да се прибираме.

От хижа Ловна поехме към хижа Пионерска, пътят между двете хижи е широк и утъпкан, постоянно минават с моторни шейни по него. От Ловна до долната станция на лифта се стига за няма и час. От там походихме още малко по асфалтовият път, докато стигнем отбивката за Зелени Преслап, където си бяхме оставили колите.