Есенна разходка до вр.Килеро в Югозападна Рила

Дати

Целта ни беше да качим Мусов връх /Белчевица/ като подходим от една от махалите на село Бистрица – Милево. Но сутринта променихме плана и заходихме от към Горно Демирево – друга една от 52-те махали на село Бистрица, Благоевград.

До Горно Демирево минахме през село Дъбрава, над селото пътя на моменти е осеян с дупки, старият асфалт на в по-голямата си част липсва, но лек автомобил се качва без проблем. Горно Демирево е на надморска височина 1000м.

Изглед от връх Прашка

От там тръгнахме нагоре по един от черните пътища достигащи до първия да го наречем връх по Цареввръшкото било – връх Прашка /1365м/. От изкачването към него се открива хубава гледка към околните планини и долината на Струма, Благоевград, Рилското корито та на север чак до Бобов Дол и замърсяващите пушеци на ТЕЦ-а.

Есен в гората

След кратка почивка на вр.Прашка поехме по обиколният черен път в посока връх Факиро /1666м/. За съжаление по отсрещното било на Поличите и Калините имаше значителна облачност и върховете не се виждаха. Общо взето през цялата ни разходка беше така, само в един момент за много кратко се откриха връх Калин и Голям Полич.

На връх Факиро

На Факиро си направихме едно селфи, то връх силно казано, отбелязан е с една синя точка на един камък, а наоколо има обрасли иглолистни дървета. След върха има спускане преди да започне изкачването към следващият връх – Килеро /1820м./

Някъде по пътя

На Килеро си направихме голямата почивка, хапнахме и преценихме че няма смисъл да продължаваме към Мусов връх. Гледки днес нямаше да има, а имаше и вероятност да завали. След дългата почивка поехме обратно надолу, само че по алтернативен маршрут, подсякохме Факиро отляво/югозапад/ и по една едвам различима пътека се спуснахме до Прашка, от там пак този път взехме левият път и с лежерно темпо заслизахме до Горно Демирево.

Между Факиро и Килеро

Получи се една приятна есенна разходка, насладихме се на разноцветните багри на планината и най-важното – раздвижихме се на чист въздух по приятен за ходене терен.