До Малък Мечи връх и Герман

Дати

Хижа Македония си е нещо като крайградската хижа на благоевградчани, нищо че е на цели 40км от града. Планинарите от града често се качваме до хижата, и като цяло повечето пъти качваме Голям Мечи връх /2618м/. Но този път решихме да изкачим Малък Мечи връх /2474м/ и връх Герман /2485м/. Това са най-близките върхове до хижа Македония от южната страна на мечият проход.

Когато ходим в района за еднодневни преходи нормално тръгваме с малки и леки ранички, така че от Бодрост/Картала до хижа Македония ходенето е около 2 часа. Има си преки пътеки през гората, и по-добре човек да минава по тях, лично на мен ми е много неприятно да ходя по чакълестия път, което в част от прехода е неизбежно.

На хижа Македония

Бяхме само трима за тази разходка - аз, Пепи и Нинка. На хижата се отбихме колкото да напълним вода и за обща снимка, след това продължихме нагоре по червената маркировка за Предел. До превала межди Малък Мечи връх и Герман се достига за около 30-40 минути. Някои катерят към Малък Мечи връх директно нагоре, но ние решихме да не се мъчим и да позаобиколим.

Хижа Мекедония

От превала се открива гледка към няколко малки езерца, които в тогавашната сушава година и в началото на Ноември бяха доста обезводнени. Ние хванахме наляво и след още около няма и 30 минути се качихме на върха. Малко почивка, малко снимки и поехме обратно надолу към превала.

Езара под Герман

Решихме че имаме предостатъчно време, така че се качихме и на връх Герман, дори отидохме до към края му, отсреща вече започваше склона на връх Езерник, но до него не отидохме. На връх Герман направихме още една обща снимка, хапнахме и заслизахме надолу.

На връх Герман

Надолу обаче не хванахме по пътеката за хижата, ми по една друга немаркирана пътечка се заспускахме по склона, като излязохме някъде по средата на пътеката изкачваща се от кантона към хижа Македония.
От там надолу до колата си вървяхме по стандартният маршрут, който вече сигурно десетки пъти сме минавали. Но въпреки това всеки път е приятно да се разхождаш на прохлада из тези иглолистни гори.