Зимно до хижа Мальовица и Втора Тераса

Дати

В Събота на 16-ти Януари 2021 бяхме решили да направим една сравнително лека зимна разходка  до хижа Мальовица и поне до втора тераса над хижата. Целта беше да изпробваме снегоходките си, които от доста време така си седяха по шкафовете и само събираха прах.

Прогнозата не беше удачна, валеше сняг през цялото време и видимостта не беше много добра, добре поне че нямаше силен вятър. Температурите също не бяха от най-удачните, беше някъде около -15 до -13 градуса. В началото като излязохме от колата и докато се подготвим за прехода ни беше малко студено, но след като раздвижихме спряхме да усещаме студа.

Меча Поляна пред ЦПШ Мальовица

На Меча Поляна пред ЦПШ Мальовица хора почти нямаше, но пък детската ски пътека работеше, така че се качихме на нея от чисто любопитство, съоръжението е добре измислено и според мен трябва да го има на всяка една учебна писта, особено там където се учат малки деца да карат ски, или просто ще им е по-удобно да се качват нагоре със шейните.

Детска ски пътечка на Мальовица

Поехме по пътеката към хижата, беше добре отъпкана и нямаше нужда от снегоходки. Както казах през цялото време валеше сняг, на моменти по-силен, на моменти по-слаб, но като цяло гледки към върховете не се откриваха. Но пък гората беше натежала от пресният сняг, една също много приятна и красива гледка за очите.

До хижата достигнахме за малко над час, както и очаквахме беше пълна с хора. А в района се провеждаха няколко курса по лавинна безопасност. След кратка почивка за по чай на хижата поехме нагоре вече с обути снегоходки.

Красива гора натежала от сняг

Не че имаше нужда от снегоходки, имаше пъртина нагоре, но беше доста по-рехава от тази до хижата. Целта беше да походим със снегоходките, като в началните няколко десетки метра ми беше тегаво, но после като се напипа ритъма на ходене започнах да не им обръщам много внимание.

Ходене със снегоходки

По пътя нагоре срещнахме още няколко човека, така престрашили се в това време да се разходят нагоре. Пък до една от скалите имаше още една група провеждаща курс, интересно бяха забили множество снегоходки близо до мероприятието си.

На Втора Тераса не са бавихме много, малко снимки, малко горещ чай за хидратация и поехме обратно надолу. Със снегоходките слизането е доста приятно, имат си зъби отдолу, които пречат да се подхлъзнете. До хижата слязохме сравнително бързо.

Втора Тераса и паметните плочи на загиналите алпинисти

Този път направихме по-голяма почивка за обяд, аз си хапнах традиционното – шкембе чорба, скара  и бира. А на стената в столовата имаше интересна джиджавка, с която да си мачкаш бирените кенчета.

Пред хижа Мальовица

Връщането към колата както винаги е толкова запомнящо се, единственото което мога да отбележа, е че работеха двата къси ски влека на меча поляна и имаше 10-тина човека, повечето деца, които караха ски. Но на днешна дата работят всичките ски съоръжения на ски Център Мальовица, така че може да отидете и да се насладите както на ски почивка, така и на приятен излет до хижата.