Зимно до х.Скакавица и Водопад Рилска Скакавица

Тази зима 2018-та на 13-ти Януари с групата направихме леко преходче до хижа Скакавица и водопада Рилска Скакавица. Прехода го направихме преди да паднат големите снегове тази зима, така че не ни бяха нужни снегоходки. Не ползвахме и котки, но пътеката от Зелени Преслап нагоре към хижа Скакавица е стръмна и беше заледена, на места доста се пързаляше и много внимателно минавахме през тези участъци.

По пътя към Зелени Преслап
Та самият преход не е кой знае какво, дори и през зимата. По принцип колите се оставят на Зелени Преслап, но пътя от отбивката нагоре беше заледен и оставихме  колите на пътя за лифта. Последва едно приятно изкачване в снега, като се отбихме за снимки на водните каскади на реката встрани от пътеката.
Каскада по Скакавишка Река
След като достигнахме хижата се настанихме в малката хижа, която предварително си бяхме резервирали за нашата група. И добре че го бяхме направили, защото в района беше пълно с катерачи трениращи по ледопадите, вечерта хижата беше препълнена.
Мъглата пречеше да се видят добре околните хребети
След като се настанихме и си починахме за кратко, решихме да отидем до водопада въпреки мъгливото време. До самата основа на водопада мъглата го прикриваше, но за наш късмет точно когато отидохме там мъглата се вдигна и се откри страхотна гледка към Скакавишкият Водопад.

Мъглата се вдигна точно навреме да разкрие заледеният водопад

Вечерта я прекарахме забавно с хапване, пийване и разговори около камината.

На другият ден сутринта поехме обратно към колите, но този път решихме да не рискуваме по пътеката по която дойдохме, а хванахме обиколната пътека в посока Рилските Езера и след като достигнахме пистата се спуснахме надолу до черният път и по него до Зелени Преслап.
В Неделната сутрин поехме надолу по пътеката за Езерата
Беше впечатляващо забавно зимно преживяване без особени усилия в прехода, препоръчвам го за начинаещи в зимна обстановка планинари.

Началото на Парк Рила при Зелени Преслап

Зимно до х.Скакавица и Водопад Рилска Скакавица Зимно до х.Скакавица и Водопад Рилска Скакавица Reviewed by Boris Andonov on май 29, 2018 Rating: 5