Летен Преход от х.Рибни Езера до х.Македония

В края на Август ме поканиха с една групичка от Благоевград да направим прехода от хижа Рибни Езера до хижа Македония, тъй като не го бях правил този преход и имах голямо желание се включих и аз в групата - бяхме 7 човека, малка но стегната група.

От Благоевград тръгнахме сравнително късно, някъде около 8 вечерта и с джипове ни извозиха до местността Тиха Рила, където има кантон на ВиК. Там бяхме някъде около 9:30 и вече се беше стъмнило. Качването до хижа Рибни Езера го направихме на челници в стегнато темпо за около 50 минути, като се отклонихме към пътеката от Мальовица към Рибните Езера.

Настаниха ни в едно от бунгалата, вечерта беше мразовита, но завити с по няколко одеала не ни беше студено. А и преди да си легнем до около 2 през нощта се почерпихме в столовата.
Голямото Рибно Езеро

Сутринта станахме още в 7, но докато закусим, пийнем по чай или кафе стана към 8 и нещо, но това беше добре дошло, тъкмо слънчевите лъчи да постоплят малко замръзналата през нощта почва.
На Зъбците

Синьото Езеро
Очакваше ни тежък преход с голяма денивелация, още от хижата докато не се изкачи Павлев Връх си е почти изцяло само качване - някъде около 2 часа. А ние за по-интересно минахме по ръба на Зъбците, което леко вдигна адреналина в кръвта ни, но си заслужаваше, а и гледките от самия ръб са впечатляващи.
Рибни Езера снимани от Зъбците
Самият Павлев Връх е тесен ръб, които е осигурен с метално въже. Наричат го Рилското Конче, но далеч не е толкова страшен и екстремен както Кончето в Пирин.
Павлев Връх
На Павлев Връх
на връх Караиланица
След Павлев Връх има леко спускане до седловина и след това се изкачва връх Караиланица, по новому Черна Поляна - това е и най-високият връх в средната част на Рила - висок е 2716 метра.

Връх Аладжа Слап /Пъстри Слап/
Следва отново спускане до седловина и пак изкачване на следващия връх - Аладжа Слап или Пъстри Слап. Този връх може и да се подсече и да се спести около половин час, но денят беше пред нас и решихме да го изкачим.
На връх Аладжа Слап/Пъстри Слап

След върхът пак следва познатото упражнение - стръмно пускане и след това стръмно изкачване до следващите върхове. Но този път направихме обедна почивка точно в превала югозападно от Пъстри Слап, наречен Кадиин Гроб.
Поглед назад към върховете Черна Поляна и Павлев Връх

След половин часова почивка последва изкачване до Ангелов Връх, отбихме се и до Голям Мечи връх и завършихме с едно досадно спускане към хижа Македония разположена в Мечият Проход, между Голям Мечи Връх и Малък Мечи Връх.

Общо от Рибните Езера до Хижа Македония прехода го направихме за 7 часа, включително всички почивки, които не бяха малко. И още една важна забележка, по продължение на този преход няма източници на вода, така че ако го правите се запасете с поне 3 литра на човек. Аз си носех малко над 3 литра и ми стигнаха едва, като накрая пестях.

Останалите от групата останаха да нощуват на хижата, но мен ме чакаше празнуване на рожден ден в града и след почивка и похапване на хижата, продължих надолу към Картала с едни момчета, които ме свалиха с тяхната кола до Благоевград.
Ето как изглеждат Зъбците погледнати отзад

Рида Бричебор и на заден план Мальовишкото Било

Поглед към Пирин

Поглед към Семково

Поглед към долината на Река Илиина

Летен Преход от х.Рибни Езера до х.Македония Летен Преход от х.Рибни Езера до х.Македония Reviewed by Boris Andonov on ноември 16, 2017 Rating: 5