Есенно около Рибни Езера

Тази есен времето е топло и слънчево - изключително подходящо за планински излети и преходи. Дори повече ми харесва от лятото, защото слънцето не те изгаря така, както Август месец. Единствения недостатък е по-късият ден, но пък за това се планират по-кратки преходчета.

Та решихме през изминалия уикенд да се качим на хижа Рибни Езера и в зависимост от условията щяхме да решим къде да се помотаем в района.

В събота рано сутринта тръгнахме с колите към Тиха Рила, като пътьом се отбихме да запалим по свещичка на Рилският Манастир. Пътят до Кирилова Поляна е перфектен, но след това до Тиха Рила е един камънак, по принцип се минава с лека кола, но по-бавно и внимателно. Общо взето тези около 8км се вземат за около час.
На Кирилова Поляна

На Тиха Рила оставихме колите, нарамихме раниците и решихме първо да се качим до Смрадливото Езеро и след това да отидем до х.Рибни Езера. Пътеката е маркирана с жълта маркировка /то и тази директно към Рибните Езера също е с жълта маркировка/. За да няма объркване да поясня че пътеката, която директно отива към рибните езера е продължение на пътя, а тази, която е за Смрадливото Езеро се отбива в ляво малко преди Тиха Рила, като се хваща първо леко надолу през поляната, преминава се мочурлива част около реката по дървени мостчета и пътеката поема стръмно нагоре през иглолистна гора.
На Смрадливото Езеро

Изглед към връх Рилец

За около час достигнахме до смрадливото езеро и установихме, че засушаването тази есен доста е смалило езерото, дори го е разполовило. Тъй като духаше силен вятър се сгушихме в едни клекове и закусихме на брега на езерото, след което поехме по пътеката към Рибни Езера. Предния уикенд беше валяло сняг и на по-усойните места все още имаше малко сняг, колкото да е хлъзгаво и неприятно за минаване. Но без инциденти достигнахме до х.Рибни Езера още по обедно време.
Изглед към Мальовишкият Дял на Рила

Имаше заснежени участъци, но ги минахме без проблем

Изглед към Зъбците и Канарата

По прогноза времето щеше да се заоблачи следобеда и вятърът да се усили, поради това решихме този ден само да направим обиколка на езерата, а Канарата и Павлев Връх ги оставихме за неделният ден.
Хижа Рибни Езера
Постепенно започнаха да прииждат и други групи и неусетно хижата се позапълни, хижарите не бяха очаквали такъв наплив от туристи през средата на Октомври, но всички бяха настанени успешно, а вечерта беше весела в столовата.

Боровинките още стават за хапване
Това било минахме в неделя
На другият ден времето беше чудесно, слънчево и вятърът беше утихнал. Закусихме и поехме по пътеката за х.Грънчар, решихме от там да качим Канарата, а да слезем обратно от към пътеката за х.Македония.
Канарското Езеро
Изкачването в началото е доста стръмно със серпентини, но след превала наклона е по-приятен. След превала се открива и гледка към Канарското Езеро, което дава началото на река Бели Искър, която се води и началото на Искър.
На Канарата
След едно поредно изкачване се стига до разклон, където пътеката за Грънчар и Семково поема наляво, а ние за върха бяхме наляво. Остана едно стръмно изкачване по камънак, което взехме бързо. То като пред погледа ти е метео-станцията на върха ти идват сили за крайната отсечка. Общото време от хижата до върха го взехме за 2 часа.
Групата на Канарата
По традиция на върха пихме по биричка, хапнахме и поехме в посока към Павлев Връх. Той е с няколко метра по-нисък, наричат го Рилското Конче, защото е със стръмни склонове и има метално въже поръба му за което да се държите, ако ви е страх от височините. Но общо взето е далеко по-малко екстремен от Пиринското Конче.
По Рилското Конче /Павлев Връх/

Качихме се на върха и се върнахме обратно до мястото където се отбива пътеката надолу към хижата. По принцип Павлев Връх е на маршрута от х.Рибни Езера до х.Македония с червена маркировка, която беше съвсем прясно нанесена и си личеше че не са пестили боя.
Синьото Езеро

От Павлев Връх и като цяло от пътеката от там към Рибните Езера се открива гледка към Синьото Езеро - едно такова красиво със синьо-зелени води. Вижда се и по-малкото Караиланишко Езеро.
Рибните Езера от Зъбците

Пътеката на слизане минава покрай Зъбците измежду които се открива най-добрата гледка към двете големи Рибни Езера, които сушата не беше и горното езеро беше с доста променена форма.
Рилската Река с Малки Водопадчета

След достигането до хижата си починахме за кратко, събрахме си оставения там част от багажа и поехме по стандартната си пътека надолу към Тиха Рила, където обратно по колите и поехме обратно към града.
Кантонът на Тиха Рила

Есенно около Рибни Езера Есенно около Рибни Езера Reviewed by Boris Andonov on октомври 17, 2017 Rating: 5